Работно време: 09:00 - 18:00 часа
()

    Междинна сума

    3 най-добри начина да научите детето си да използва часовник и да разпознава времето

    3 най-добри начина да научите детето си да използва часовник и да разпознава времето

    дек 08, 2019

    Всички, независимо от възрастта, пола, националността и социалния статус, се подчиняват на тогавашните закони. Тази концепция обаче е трудна за обяснение на децата, тя е многостранна и включва различни категории: времеви периоди, минало, бъдеще и др. Основата за учене е математически отчет и усещане за времеви интервали.

    НА КАКВА ВЪЗРАСТ ТРЯБВА ДА СЕ ВЪЗПИТА ДЕТЕ?

     

    Децата са запознати с появата на часовници от ранна възраст, виждат ги по стените, китките на възрастни, по телефони, много играчки имат характерна форма. Възможността за използване на часовника обаче представлява известна трудност и изисква дълга подготовка.

    Няма точна възраст, кога е най-добре да започнете да изучавате времето, всичко зависи от индивидуалните характеристики на детето и избраната система за обучение:

    • 1,5-3 години - запознаване с понятията пространство и време, времеви интервали;

    • 4-7 години - изучаването на часовници въз основа на способността за броене.

    Ако тренировките се провеждат в ранна възраст от три години, зонирането на пространството има положителен ефект. Този принцип често се използва в предучилищни институции, работещи по системата Мария Монтесори.

    Зоните са разделени според предназначението им - за сън, активност, храна, лични грижи. Това трябва да са разпознаваеми и удобни места за всеки аспект от живота. Веднъж попаднал в тази зона, детето разбира за какво е и може да се занимава с необходимите дейности независимо.

    Вкъщи можете да внушите усещане за време, като спазвате ежедневието. Предпоставка за преподаване на малки деца е да се коментират всички текущи дейности и използвани елементи. Тоест, детето стига до ориентация във времето чрез ориентация в пространството: сутрин първо трябва да се събудите, след това да миете зъбите си в банята, да закусите в кухнята и след това по график.

    Логичното продължение на този подход в ранна възраст е използването на слънчев часовник. Можете да гледате видеоклипа за обучение, да направите такъв часовник с детето си и да ги поставите от слънчевата страна на перваза на прозореца или балкона. По това време трябва да кажете, че курсът на времето през деня се определя от движението на слънцето.

    Часовник може да се използва за определяне на времевите интервали. Най-практичният начин е да се привържете към определени дейности. Например, може да се използва 3-минутен часовник, докато миете зъбите си.

    Най-ефективната форма на обучение е играта. За организиране на игри се предпочитат часовници с различни времеви интервали, пълни с пясък с различен цвят. В същото време самите задачи могат да бъдат разнообразни: замразявайте движения, танцувайте, хвърляйте топка и т.н. Единственото важно условие е оценяването на времевия интервал.

    За да се консолидира комбинацията от времеви периоди и пространство, е важно да се коментира забавлението на детето. Например, пътуването от дома на детската градина отнема 15 минути, слушането на песен - 5 минути, четенето на книга - половин час. Това запознава детето с необходимия речник и го приближава до разбирането на концепцията за време и часовници като устройство, създадено за неговия акаунт.

    Също така, за да се разбере времето, е много важно да се обяснят на детето такива понятия като: рано или късно, бързо или бавно. В бъдеще е ефективно да се използва визуализация на реда на действията с помощта на прости илюстрации, таблици или плочи. Това помага на детето да разбере какво да очаква в близко бъдеще. Децата винаги се интересуват от планирането на определени събития: разходка, ходене на кино или посещение.

    На този етап е ефективно да използвате аларми, които могат да бъдат настроени да ви предупреждават за различни видове дейности. Това въвежда концепцията, че е дошъл моментът за конкретно действие. В бъдеще това ще улесни и разбирането на принципа на часовника.


    3 НАЧИНА ДА НАУЧИТЕ ДЕТЕТО НА ВРЕМЕТО

    С помощта на детски часовници

    Най-добре е да започнете занятията, когато детето започне да проявява интерес към часовника. Готовността може да бъде разпозната по следните въпроси: колко време остава преди разходка, кога татко се връща от работа и др. Има много възможности за часовете на децата за обучение. Изборът трябва да се подхожда, като се вземат предвид финансовите възможности, семейните традиции, количеството свободно време за родителите и индивидуалната способност на детето да възприема информация.

    За да изучавате, можете да използвате часовници, изработени от импровизирани материали или готови детски продукти. В първия случай е възможно творчески да ги изработите, като се вземат предвид интересите на детето: нарисувайте числа с подходящ размер и цвят, допълнете ги с илюстрации и колажи, за да активирате асоциативното мислене.

    Много преподаватели препоръчват да започнете да тренирате не със самия часовник, а с рисунки, изобразяващи ги. Стрелките трябва да сочат към конкретно събитие. Например, покажете часа на пристигане на гостите или илюстрирайте обещание да отидете на разходка за половин час.

    Също така, за да улесните разбирането, можете допълнително да използвате снимки, които изобразяват часовник със стрелки, написано време, както и някои дейности, характерни за определено време от деня. Например, трябва да свържете картина с часовник, чиито ръце показват 8:00, карта с тези номера и картина - илюстрация на сутрешното събуждане.

    Като друг подготвителен етап можете да разгледате възможността да използвате два циферблата с различни цветове за минутната и втора ръка. Този метод позволява по-бързо и лесно да се обяснят разликите им в размера и скоростта. Постепенно на детето се казва за значението на една четвърт, след това наполовина и се научава да поставя стрелки. За да обясните колко минути на час и часове на ден, можете да използвате математически материал, като бутони, броищи пръчки или мъниста.

    Детските фабрични часовници могат да бъдат изработени от различни материали: пластмаса, дърво. Те се различават по дизайн, но имат обща функция - способността да се движат стрелки. Често такива модели допълнително имат въртящи се барабани с номера. Те могат да заменят карти: правилното време е зададено на цифровия дисплей и детето трябва правилно да зададе стрелките.

    Използване на настолни игри

    Ако няма начин да се включите в самостоятелното производство на часовници, можете да си купите настолна игра, предназначена за изучаване на времето. Най-често такива комплекти включват механични часовници, пъзели и снимки с описания, илюстриращи определени събития.

    Комплектите са разработени за конкретна възраст, обикновено в рамките на 5-9 години. Препоръчва се да играете такива игри за кратко - 10-15 минути на ден, докато детето е интересно и забавно. Основното им предимство е възможността за игра в компанията, което улеснява процеса на учене и запомняне.

    Материалите от такива игри могат да се използват за създаване на независими истории, допълване с други учебни помагала. Децата се учат по-лесно, като слушат приказки и истории. За играта можете да използвате готови приказки или да измислите свои, свързани със семейството и хората, познати на детето. Например дъщеря ми се събуди в 8 часа сутринта, изми си лицето и след 15 минути видя еднорог на семейната трапеза.

    За момчетата, запалени по дизайнери и автомобили, можете да играете различни житейски ситуации в изградения град и движенията в него. Например, синът напусна къщата в 8:30, половин час по-късно той закара до зоологическата градина, където прекара 3 часа.

    Подобно комбинирано използване на елементи от играта и любимите ви играчки ви позволява да покажете часовника като част от ежедневието, докато обучението не е под формата на поучителни уроци, към които децата се отнасят отрицателно.

    Използване на мобилни приложения, онлайн игри и симулатори

    Съвременните деца прекарват много време с джаджи, така че за обучение можете да използвате мобилни приложения, създадени специално за определена възрастова категория.

    Обикновено приложенията, онлайн игрите, симулаторите и интерактивните анимационни филми са ярки, придружени от звукови ефекти и предварително запознати с основите на часовника и времето, след което е необходимо да се изпълнят задачите. Най-често те са подобни на описаните по-горе: настройте ръцете на часовника така, че да съответстват на числа и илюстрации. По-предизвикателните нива могат да включват пъзели и други логически игри.

    ЗАКЛЮЧЕНИЕ

    Психолозите съветват да не бързаме с детето и да го научим на първо място да слуша вътрешното усещане за времето. Докато той не прояви независим интерес и не се научи да брои уверено, достатъчно е да озвучи интервалите от време и да ги допълни с описание на движенията в пространството, името на деня от седмицата, относителните характеристики (по-дълги, по-ранни и т.н.).

    По-ефективно е да се провеждат обширни класове, които са подходящи за възрастта и нивото на обучение. По-добре е да комбинирате различни методи, които обясняват концепцията за времето и принципите на часовника.

    Важно е занятията да се провеждат в приятна среда, като се използват интересни за детето материали, върху които той е готов да тренира с удоволствие. Такива знания задължително трябва да бъдат фиксирани на практика. В този случай обучението ще отнеме минимум време и ще подготви детето за изучаване на други абстрактни понятия.

     



    Подобни Постове

    Във времена, когато модните тенденции се променят със светлинната скорост, а технологичните инов...

    Музиката и времето винаги са били в синхрон. Както мелодиите отекват през епохите, така и часовн...

    Във филмовия свят, детайлите са всичко. Те добавят дълбочина на персонажите и разказа, като чест...